HONDA GOLDWING

GL 1000

Popis Honda Goldwing GL 1000


 

První Goldwing byl představen na Kolínské výstavě v říjnu 1974. Honda se rozhodla opustit plochý šestiválec a nahradila ho více kompaktním plochým čtyřválcem o objemu 999ccm.

Byl vodou chlazený, měl pásově řízenou horní váčkovou hřídel, čtyři 32 mm konstantní vakuové karburátory, pěti stupňovou převodovku a hřídel hnanou na zadní kolo a vážila okolo 113 kg.

Zadní vidlice byla integrována s hřídelí, která měla universální spoj v předu a kuželové okno na zádi.

Vepředu byly teleskopické vidlice s hydraulickým tlumením.

Kola se špicemi měli 3.50x19 palců vepředu a neobvyklá 4.50x17 palcová kola vzadu.

GL 1000 měl rozměry 72 mm x 61,4 mm, kompresní poměr byl 9:2:1, výkon byl 80 koní.

Rozvor náprav byl 60,5 palců pro optimální přímou stabilitu a jeho váha byla 318 kg zaplněna tekutinou.

Nádrž byla atrapa, vyplněná elektronikou a vzduchovým filtrem, opravdová nádrž byla pod sedadlem. Mohla mít obsah 5 nebo 19 (US) galonů.


1975

Původní GL 1000 Gold Wing, poháněn 999 ccm vodou chlazeným plochým čtyřválcovým motorem, byl revolucí v cestování. Palivová nádrž zahrnovala elektrické komponenty a úložný prostor. Hliníkové špice byly standardem. Poznámka: černý výfukový systém, s chromovanými štíty proti horku a koncovkami.


1976

Nový model označuje Gold Windgy druhého roku. GL 1000 LTD se připojuje ke standardním nezměněným modelům a zahrnuje zlaté pruhy, speciální LTD sidecover odznaky, chromované clony radiátorů a předního skla, prošívané tvarované sedadla, zlaté kola a paprsky, zlatý GL1000 manuál a kožené klíče. LTD přední blatník je lehce září.


1977

Honda začíná začleňovat malá, ale významná vylepšení založena na požadavcích zákazníků, jak Gold Wing nadále roste v popularitě a obnovování cestování. Chromované tepelné štíty na horní části výfukových trubek jsou nyní standardem. Přepracovaná řídítka, přepracované neoprenové rukojeti, nové dvojitě pokryte sedadlo a palivoměr.


1978

Nová přístrojová deska s ukazatelem paliva, napětí a teplotou chladící kapaliny pomáhá rozlišit GL ve svém 4. roce. Honda je rovněž vybavená 1 mm menšími karburátory a FVQ tlumiči se dvěma stupni tlumení, přepracovaný a chromovaný výfukový systém, namontované zadní blinkry na blatníku a spojený s bezúdržbovým Com Star koly.


1979

GL1000 dosahuje vrcholu svého rozvoje v roce 1979 a bude poslední Gold Wing poháněný 999 ccm motorem. V tomto roce je změn málo a horší. Obdélníkový blinkr nahrazuje předchozí kulatý, ovládací páčky se mění ze stříbrné ná černé a dvojitá žárovka typ CBX nahrazuje jedno žárovkovou jednotku.

Typ

999 cc, kapalinou chlazený, 4 - válcový boxer, 4-takt

 

Vrtání a zdvih

72 mm x 61.4 mm

 

Ventily

2 ventily / válec

 

Výkon

78 hp (58.2 kW) @ 7000 rpm

 

Točivý moment

83 Nm (61.2 ft. lbs) @ 5500 rpm

 
Převodovka
   

Počet rychlostí

5 rychlosti

 

Pohon zadních kol

kardan

 
Kola
   

Přední pneumatika

3, 50-18

 

Zadní pneumatika

4, 50-17

 

Přední brzdy

dvojitá 232 mm disk s 2-pístky

 

Zadní brzdy

jeden 250 mm disk s 1-pístkem

 
Rozměry
   
 

810 mm (31.9 se posunuje)

 

Rozvor

1545 mm (60.8 se posunuje)

 

Kapacita paliva - rezerva

19 l (5 US galonu)

 

Suchá váha

273 kg (601.9 pounds)

 

TOPlist