HONDA GOLDWING

GL 1100

GL 1100 byl úplně nový motocykl.


 

Byla zde velká konkurence v podobě Yamaha XS 1100 a Kawasaki Z 1300, takže Honda musela přijít s větším než je facelift.

Byl to první Goldwing se sériově dodávanou kapotáží, protože si uvědomili, že asi 80% ze všech Goldwingů  měly aerodynamické kryty.

Levá kapsa měla prostor pro možný rádio/stereo/intercom systém, včetně hlasitých reproduktorů.

Aspencade v roce 1982 přišel se standardním AM/FM stereo kazetovým přehrávačem který měl na palubní desce vzduchový kompresor.

Většina změn se týkala brzd, kol a odpružení, nejvýznamnější byl jednotný brzdový systém (UBS).

Páka ruční brdy kontrolovala levý disk a brzdový pedál ovládal pravou přední a zadní brzdu současně.

Také byl nainstalován hydraulický protiponořovací systém (TRAC).


 1980

Představení druhé generace GL se spojuje s první Japonskou dodávanou na klíč. Obě jsou poháněny novým 1085 ccm motorem s elektronickým zapalováním. Vzduchové odpružení podvozku se může pochlubit systémem sání na každém konci, černými obrácenými Com Star koly, nastavitelným sedadlem a většími pneumatikami. Interstate stanovuje nové standardy pro cestování s aerodynamickou karosérií, kryty na sedadle, kufrem a volitelným stereem.


 1981

Vyznačuje se novými oranžovými a zlatými proužky, standardní a Interstate model GL1100 se chlubí předělanými instrumenty se zlepšeným nočním osvětlením. Interstate je také vybaven novým nastavitelným štítem odolným proti poškrábání a pokračuje v tempu se silničními motorkami dodávanými na klíč.


 1982

V roce 1982 Honda doplňuje sérii GL třetím modelem, ještě luxusnějším Aspencade. Model Interstate nabízí takové možnosti výbavy, jako je nový typ sterea 2, 40-kanálový CB přijímač a vzduchový kompresor. Všechny tyto položky jsou u Aspencade standardem, stejně jako sáčky na uskladnění věcí u sedadla spolujezdce, dvou-barevný lak a sedadlo a speciální odznaky u speciální edice Aspencade. Všechny modely také vlastní dvou-pístové třmeny předních brzd a širší pneumatiky.


 1983

Poslední rok je GL1100 vybaven 11-ti paprskovými litými koly, TRAC  s integrovanou vidlicovou sponou a jednotným brzdovým systémem. Interstate přidává větší, plošší stupačky a nastavitelné stupačky pro pasažéry, zatímco nejvýše postavený Aspencade zahrnuje také vnitřně ventilované rotory přední brzdy a digitální LCD displej přístrojové desky a nové dvou-tónové sedadla.

 

     

 

   
Model

Honda GL 1100 mezistátního Goldwing 1980

 

Kategorie

Cestování

 

Motor

   

Typ

1085 cc, kapalinou chlazený, 4 válce-boxer, 4-takt

 

Nudný patron x mrtvice (mm)

75 mm x 61.4 mm

 

Ventily

2 ventily/válec

 

Výkon

81 hp (60.4 kW) @ 7000 rpm

 

Točivý moment

88 Nm (64.9 ft. lbs) @ 5500 rpm

 
Převodovka
   

Počet rychlostí

5 rychlosti

 

Pohon zadních kol

kardan

 

Kola

   

Přední pneumatika

110/90-19

 

Zadní pneumatika

130/90-17

 

Přední brzdy

dvojítá 232 mm disk  s 2-pístky

 

Zadní brzdy

jeden 250 mm disk s 1-pístkem

 
Rozměry
   
 

795 mm (31.3 in)

 

Rozvor

1605 mm (63.2 in)

 

Kapacita paliva - rezerva

20 l (5.3 US galon )

 

Suchá váha

266 kg (586.4 pound)

 

 

   

 

TOPlist