HONDA GOLDWING

GL 1200

 

Honda Goldwing GL 1200

Zahrnovala úplně nový motor, který měl designově hodně společného s tím předchozím, ale pouze palivové a olejové pumpy byly převzaty.

Objem byl zvětšen na 1182 ccm a zdvih z 66 na 75,5 mm.

Čtveřice 32 mm karburátorů vstřikovalo palivo skrze většími 36 mm sacími ventily do spalovacího prostoru s více efektivním designem hlavy válců.

Upravené časování ventilů s delší dobou zdvihu ventilů a elektronickým zapalováním přispěla ke zvýšení výkonu až na 94 köní při 7000 otáček/min.

Bylo usilováno zlepšení řízení přesunem hlavy řízení dozadu a snížením těžiště. Stejně jako u všech předchozích blatníků bylo zatáčení omezeno.

Nadšení řidiči měli brzy na svých podvozcích stupačky, které se naštěstí dali trochu zvednout, po 5 letech je nadšení téměř pryč.

Rádio a přehrávač kazet byly na místě a luxusní typy měly kompresor na zvýšení výkonu. Točivý moment motorky byl hodně dobrý i když jste moc neřadili a jeli konstantní rychlostí.

Některé problémy se zvětšili s použitím alternátoru, který byl slabým místem této motorky, ale musím říct, že já jsem nikdy problém neměl, bylo nutné udržet spoje čisté, takže tok energie nebyl přerušen.


 

1984

Tento rok Wing opět přepisuje pravidla pro cestování, s novými modely GL 1200. Všechny tři modely se motivovaly novým, 1182 cc motor s hydraulický nastavitelným ventilem a přepracovaný podvozek, sportovní 16-palcové přední kolo pro snadné zatáčení nevídané v této třídě. Aspencade se od Interstate odlišuje novým typem rádia 3 (rádio, kazety, komunikační systém, LCD přístroje a speciální zadní světlo.


 1985

S nárůstem popularity cestovních motocyklů, Honda vydává standardní Gold Wing v roce 1985, a nejlepší model LTD se připojuje k Aspencade a Interstate, znova se zvyšuje bohatství silničních motorek. Limitovaná edice GL1200L přichází s automatickým vstřikováním paliva, typ 3 se systémem audio/intercom se čtyřmi reproduktory, tempomatem, samo-vyrovnávacím zavěšením a komplexním elektronickým cestovním počítačem.


 1986

Několik změn rozlišuje GL1200 v třetím roce výroby. Limitovaná edice se přejmenovává na GL1200SE-i, a nyní je vybavena redukcí šumu Dolby pro zvukový systém Panasonic Typ 3. Aspencade dostává stejné zvukové vylepšení a oba modely, Interstate a Aspencade jsou snadno rozpoznatelné podle jejich nového zadního blatníku


 1987

Řada Gold Wing se spáruje na 2 modely, Interstate a Aspencade, s SE-i se ponechává historii. Oba zbývající modely jsou vybaveny novým zúženým sedadlem designovaným se třemi stupni pěny a obě se liší hlavně hmotností a standardním vybavením. Zvukový systém Typ 3, podlahové prkno, opěradlo a lesklý úložný prostor jsou u Aspencade standardem, u Interstate možností výbavy.

 

Typ

1182 cc, kapalinou chlazený, 4 - válcový boxer, 4-takt

 

Vrtání a zdvih (mm)

76 mm x 61.4 mm

 

Ventily

2 ventily/válec

 

Výkon

94 hp (70.1 kW) @ 7000 rpm

 

Točivý moment

105 Nm (77.4 ft. lbs) @ 5500 rpm

 
Převodovka
   

Počet rychlostí

5 rychlosti

 

Pohon zadních kol

kardan

 
Kola
   

Přední pneumatika

110/90-16

 

Zadní pneumatika

130/90-15

 

Přední brzdy

dvojitá 232  mm disk s 2-pístky

 

Zadní brzdy

jeden 250 mm disk s 1-pístkem

 
Rozměry
   
 

780 mm (30.7 in)

 

Rozvor

1610 mm (63.4 in)

 

Kapacita paliva - rezerva

22 l (5.8 US galon )

 

Suchá váha

330 kg (727.5 pouds)

 

 

 

 

TOPlist