HONDA GOLDWING

GL 1500

 

Honda GL1500 Goldwing byla modelovým rokem 1988.


 

Její nastup přichází v době, kdy se Kawasaki Voyager, Suzuji Cavalcade a Yamaha Ventura střetávají s GL1200 Goldwing.

Bohužel, tito vyzyvatelé jsou velkými stroji a koncentrují se na přidávání luxusu a postrádají opravdové potřeby silničního motocyklu, jako je snížení hmotnosti a zlepšení zatáčení, není pochyb o tom že by byly reálnou hrozbou pro vlajkovou loď Hondy.

Nicméně, v roce 1987 byl trh cestovních motocyklu přeplněn, a Honda se proto rozhodla na několik let pracovat na dalším Goldwingu .

Výsledkem jejich snahy byl ohromující stroj, který vypadal, zatáčel, lehce se ovládal a byl o léta vepředu oproti jakémukoliv cestovnímu motocyklu k tomuto datu.

Mladší jezdci, kteří se po 12 letech dívají na GL1500, ve skutečnosti nemůžou ocenit dopad, když se motorka objevila.

Tohle monstrum mělo hedvábně plynulý motor, který táhl jako vlak, zpátečku a jeho podoba byla nadčasová. Ikdyž to byl nejtěžší Wing do tohoto data, ve skutečnosti se řídila mnohem snadněji než předtím.

Takový byl dopad, který GL1500 měl, více či méně bez odporu diktoval život své výroby, navzdory tomu, že za pár let udělali pár vylepšení.

Koncem 90. let byl jen jedna hrozba pro Goldwing, BMW KLT1200. A jak bylo v módě Hondy, 1800 Goldwing přichází v čas aby znova upravil standardy pro cestovní motocykly.


 

1988

Honda opět zvyšuje cenu konečné cestovní motorky. Čtvrtá genarece šesti-válcové Gold Wing GL1500. 1520cc. Šest nových standardu hladkosti, tichost a síla ve své třídě, zatímco úplně nový podvozek definuje limity zatáčení a komfortu. Unikátní zpátečka v motocyklu a jednoklíčové operace se sedadli a víkem kufru pro bezkonkurenční pohodlí.


 1989

Jen málo změn je vyžadováno pro takovýto mezní model a to i ve svém druhém roku produkce. Šestka zůstává jako jediný model bez dalších variant a v roce 1988 umožňuje CB rádio, lehký sedadlový kit, lehký kit pro zatáčení, nabarvené sedadlo a spoilery na kufru, nabarvené průduchy vzduchu u nohou a zadní kit reproduktoru, lehký a lesklý kufr, ovládání zvuku pasažéra a výstupní větrací lištu.


 1990

Model SE se připojuje ke standardnímu GL1500 a oba profitují z mnoha vylepšení pro rok 1990, ovládání váčky pro lepší čtení motorky, snížení hluku, ještě užší konstrukce a plynulejší vidlici. SE má speciální dvou-tónovou barvu, tři pozice pro čelní sklo a speciální zadní spoiler na kufru s brzdovým světlem, nastavitelnou opěrku pasažéra a lepší zvukový systém.


 1991

Ještě jednou, Gold Wing počítá se třemi členy jeho širší rodiny, s SE který se připojil k Aspencade a Interstate. Model SE zůstává většinou bez změn pro rok 1991, zanechává dvou-tónový zlatý lak, a Aspencade bere roli předchozího modelu GL1500. Nový model Interstate, zahrnuje upravené sedadlo,které je o 0,8 palců nižší a je o 20 kg lehčí pro sportovnější pocit a lepší ovladatelnost.


 1992

Velké novinky pro sérii Gold Wing se soustředí na model Interstate, s novým a vylepšeným zvukovým systémem. Jednotka Panasonic zahrnuje 25 wattový zesilovač, standardní GL reproduktory, velké a snadno ovladatelné tlačítka, intercom, rozhraní CB rádia a ovládání na řídítkách. Speciální výstupní jack konektor umožňující použití přenosného kazetového, nebo CD přehrávače.


 1993

Každý model Gold Wing nyní přichází ve třech barvách, SE je vylepšen zadními reproduktory a čtyřiceti kanálovým CB radiem, které byly v minulosti volitelné. Na SE a Aspencade tempomat nyní snímá rychlost přímo z klikové hřídele pro větší přesnost regulování silniční rychlosti. Všechny 1520cc šestiválcové motory nyní používají jehlová ložiska v jejich vahadlových čepech.


 1994

Téměř 2 dekády po jeho představení Gold Wing pokračuje ve vymezování cestovní třídy skrz proces nepřetržitého vývoje. Honda znovu nabízí 3 modely 94, SE ve čtyřech barevných provedeních, Aspencade a Interstate, každý ve třech provedeních. Interstate je v postavení nejlehčího člena Wing rodiny, Aspencade připomíná plně vybavený model a SE se uchytil na vrchu stromu Wing rodiny.


 1995

Honda slaví 2 dekády cestovní dokonalosti s dvacátým výročím Gold Wingů. Interstate, Aspencade, SE jsou všechny slavné pro pamětní zlaté ozdoby, výrazné nové přední světlo a ostatní stylové úpravy. Pod povrchem se Gold Wing vychloubá nižší výškou sedadla a novými sportovními tlumiči, které nabízí dokonce lepší pohyblivost než vyžaduje legendární Wing jezdecká harmonie.


 1996 – 2000

2 dekády po představení, Gold Wing si stále udržuje ve své třídě hlavní luxusní postavení. Honda nedělá významnější model Gold Wing řady, dokud úctyhodná GL1500 nenahradila se svým hliníkovým rámem Gold Wing 1800.

 

     

 

   
Model

Honda GL 1500

 

Kategorie

Cestování

 
Motor
   

Typ

1520 cc, kapalinou chlazený, 6 - válcový boxer, 4-takt

 

Vrtání a zdvih

71 mm x 64 mm

 

Ventily

2 ventily / válec

 

Výkon

100 hp (74.6 kW) @ 5200 rpm

 

Točivý moment

150 Nm (110.6 ft. lbs) @ 4000 rpm

 

Převodovka

   

Počet rychlostí

5 rychlosti

 

Pohon zadních kol

kardan

 
Kola
   

Přední pneumatika

130/70-18

 

Zadní pneumatika

160/80-16

 

Přední brzdy

dvojitá 285  mm kotoučová s 2-pístky

 

Zadní brzdy

jeden 285  mm kotouč  s 2-pístky

 
Rozměry
   
 

765 mm (30.1 in)

 

Rozvor

1690 mm (66.5 in)

 

Kapacita paliva - rezerva

23 l (6.1 US galon )

 

Suchá váha

360 kg (793.7 pounds)

 
 
TOPlist