HONDA GOLDWING

GL 1800

Představení – Gold Wing 1800

Honda oznámila, že model 2001 je nejvýznamnější model Gold Wingů, který bude dostupný ve všech barevných provedeních - Flare Red and Pearl Challenger Brown.

Standardní vybavení tohoto modelu zahrnuje 6 zakládačů CD disků, 4 reproduktory prostorového zvuku, AM/FM radio, tempovat, elektricky nastavitelné přední světlo, headset pro oba jezdce, vyhřívané ručky, nastavitelné přední sklo, elektrickou zpátečku a vnitřní sedlová brašna.

 


Motor

 
Podrobně testovaný 1832cc kapalinové chlazený šestiválcový motor je o 1 kg lehčí než předchozí modely.

Nízko vpředu umístění motor pevně uchycený dává vynikající ovladatelnosti při malé rychlosti.

Použitá dvouventilová hlava válců a vložka pod ventily nevyžaduje servis po 1000 km, ale při první seřízení ventilů je až po 50 000 km.

Tichý typ váčkového řetězu a automatickým seřizovačem poskytuje spolehlivou bezúdržbovou funkce.

6,9 litrová vzduchová nádrž zásobuje velkým objemem studeného vzduchu motor.

Dva 40 mm plynové klapky dodávají vzduch do šesti speciálně navržených Keihin(r) 50-psi vysokotlakých vstřikovačů. Palivo je dodáno skrz 4 trysky v každém vstřikovači vytvářející palivovou směs, která je vysoce hořlavá pro optimální výkon a sílu.

Elektronický CPU řídí pro každý válec 2 digitální 3 D diagram vstřikování a jeden 3 D diagram zapálení vytváří ideální palivovou směs a zapálí ji ve správném okamžiku pro dobrou jízdní schopnost.

 Unikátní senzor řízení klepaní motoru monitoruje zapalování pro zlepšení výkonu v celém rozsahu otáček motoru.

CPU- kontroluje systém regulace emisí a využívá dva senzory kyslíku neustále a přesně, směs vzduch a palivo, zatímco dva výfukové katalyzátory snižují emise oxidu uhelnatého, oxidu dusíků a dalších uhlovodíků.

Rotační vzduchový regulační ventil (tm) (RAVC) poskytuje funkci automatického sytiče a udržuje přesné ovládání volnoběhu motoru, lišících se podle zatížení a provozní teploty.

Klikový hřídel a ložiska jsou vyrobeny ze slinutého železa Nickaflloy ™ za vysokého tlaku, poskytují tichý chod motoru za provozní teploty.

Exkluzivní Gold Wing charakteristiky

Nové výkonné vstřikovací čerpadlo 1832cc seštiválcového motoru hladce a snadno dodá výkon 118 koní a 125 lb./ft. točivého momentu při splnění California Air Resources Board (CARB) 2008 emisní normy.

Nádherný  multi - box - sektorový  hliníkový rám je o 11 kg lehčí, než předchozí ocelové konstrukce. Navrhované jednostranné hliníkové výkyvné rameno Pro Arm(r), 2001 Gold Wing stanovuje nové standardy třídy pro řízení.

Honda ukázala Související brzdový systém (r) (LBS (r)), který zajišťuje vynikající brzdný výkon v širokém rozsahu provozních podmínek. Volitelný model přidává Anti-Lock brzdový systém (ABS) pro ještě lepší kontrolu během prudkého brždění.

 

  • Úplně nový systém tlumení minimalizuje zasunutí přední vidlice při brždění.

  • Nový ovládaný počítač nastavitelného zadního odpružení hydraulického předpětí.

  • Modernizovaný pomalo-rychlostní elektrický reverzní systém.

  • Úplně nový, lehký elektronický systém, tempovat.

  • Dálkové ovládání řídí zamykání a odemykání kufrů a sedla.

  • Vyspělý audio systém s CD přehrávačem.

  • Kompletní řada přišroubovaných příslušenství a zevnějších předmětů.


 

 

Cestovní rysy


Paralelní dvě hlavy válců, spolu s bočně namontovanými chladiči, umožňují posunutí motoru o 50 mm pro optimální ergonomii a také zvětšení prostoru pro nohy řidiče a řidiče samotného.

Umístění jezdce blíže k ose řízení zlepšuje pocit řízení a zajišťuje ještě lepší manipulaci řízení.

Úplně nový pomalo-rychlostní elektrický reverzní systém má dvě polohy a pro lepší ovládání je připevněn u pravé ručky.

Úplně nový, lehký elektronický tempovat využívá 16-bitových řízených procesorů, mechanizmus přidávání plynu, který je 2,5 krát citlivější na změny a rychlost reakcí je o 40 % rychlejší než předchozí systém.

Aerodynamická karoserie Gold Wingu je stejně funkční jak je krásná, poskytuje jezdci vynikající ochranu proti větru a zároveň snižuje součinitele odporu vzduchu o pozoruhodných 10 % ve srovnání s předchozími designy.

Jednoduchý, ale geniální západkový systém čelního skla umožňuje 6 poloh nastavení na 100 mm. Váha a složitost elektromotorů vylučuje ruční ovládání mechanismu.

Gold Wing obsahuje 61 litrový kufr s kapacitou dalších 5 litrů na skladování, pokud již není nainstalován volitelný CD přehrávač. Do kufru se snadno vejdou dvě helmy. Každá sedlová brašna poskytuje 40 litrů úložného prostoru, což je celkem 146 litrů úložného prostoru.

Víko sedlových brašen je vybaveno hydraulickými tlumiči pro snadnější manipulaci.

Speciální konstrukce zadních kufrů umožňuje pomocí tlačítka na dálkovém ovládání jejich samovolné otevření. Dálkové ovládání umožňuje také odemknutí a zamknutí kufrů a sedlových brašen a zvukové vyhledávání motorky.

Pokud dojde k pokusu o vzdálené zamykání, zatímco je víko kufru otevřené, blikající nouzová světla varují jezdce.

Víka odkládacích kapes umístěné v krytu a zadního kufru jsou vybaveny olejovým tlumičem pro snadnější manipulaci.

Eleastomer použitý při výrobě ovládacího panelu, předních a zadních krytů kapes a opěrek rukou poskytuje luxusní a příjemný pocit při doteku.

Kapota byla testována na aerodynamiku ve vzduchovém tunelu.

Ergonomicky tvarované sedlo s malým 739 mm vysokým plyšovým sedákem spolujezdce, u kterého je o 50 mm více místa než u předchozího modelu. Integrální opěradlo a boční opěra poskytuje celodenní pohodlí při jízdě.


Panasonic ™ moderní audio systém je vybaven dvěma zabudovanými 25 wattovými stereo reproduktory pro plné spektrum reprodukce hudby s vynikajícími basy. Funkce radia zahrnují 12 FM a 6 AM přednastavitelných stanic, zprávy o počasí, automatický výběr, headset intercom, pomocný adaptér, obklopující audio příslušenství, automatická kontrola a ovládaní hlasitosti a tlumení zvuku.

Intuitivně navrhovaný montovaný ovládací panel poskytuje všechny funkce nastavení, zatímco ergonomicky navrhované ovládací prvky jsou namontovány na levém řidítku a pro jezdce snadno ovladatelné.

Krytý LCD displej s vysokým rozlišení je snadno čitelný za všech jízdních podmínek. Nastavení zahrnuje namontovaný úložný systém pro 6 CD disků, 25 wattové zadní reproduktory a čtyřiceti kanálové CB rádio.

Zcela přepracovaný sdružený přístroj na palubní desce zahrnuje černobílý analogový displej pro rychloměr, otáčkoměr, teplotu chladící kapaliny a paliva, další funkce jsou nastavitelné podsvícení a vysoce zářící červené ukazatele.

LCD hodiny jsou umístění v rychloměru.

LCD displej s vysokým rozlišením110 x 254 dpi je umístěn v samostatné jednotce, je čitelný za všech světelných podmínek a zobrazuje počítadlo kilometrů, A/B počítač ujetých kilometrů, okolní teplotu, zvukové režimy, CB, zadní nastavení pérování, senzor uzavření kufrů.

Indikátory varovných kontrolek pro zpátečku, neutrál, nejvyšší rychlost, tlak oleje, vstřikování paliva, dálkové světlo, boční stojan, tempovat, nízký stav paliva.

Míření nově motorizovaného světlometu lze pomocí přepínače, který je umístěn na levém krytu panelu, nastavit 2,5 stupně od vodorovné polohy.

Velká 25 litrová nádrž s EFI palivovým čerpadlem poskytuje vynikající dojezd na velkou vzdálenost.

 

Základní info.    

Model

Honda GL 1800 SE

 

Kategorie

Cestování

 
Motor    

Typ

1832 cc, vodoů chlazený, 6 - válcový boxer , 4-takt

 

Vrtání a zdvih

74 mm x 71 mm

 

Kompresní poměr

9.8: 1

 

Ventily

SOHC, 2 ventily / válec

 

Palivová soustava

PGM-FI elektronické vstřikování poliva s automatickým sytičem

 

Zapalování

Počítačem kontrolované digitální s trojrozměrným mapováním

 

Výkon

118 hp (88 kW) @ 5500 rpm

 

Točivý moment

167 Nm (123.2 ft. lbs) @ 4000 rpm

 
Přenos síly    

Převodovka

5 rychlosti

 

Pohon zadních kol

kardan

 

startování 

Elektronický

 
Podvozek     

Přední tlumiče

45mm s protiponořovacím systémem, 140 mm zdvih

 

Zadní tlumiče

jednostranný Pro-link, elektronicky kontrolované nastavení pružiny s pamětí na dvě polohy. 140 mm zdvih

 
Kola    

Přední pneumatika

130/70-18

 

Zadní pneumatika

180/60-16

 

Přední brzdy

dvojí 296  mm kotouč s 3-pístkovým třmenem s ABS

 

Zadní brzdy

jeden 316  mm kotouč s 3-pístkovým třmenem s ABS

 
Rozměry    

Celková délka

2635 mm (103.7 in)

 

Celková šířka

945 mm (37.2 in)

 

Konstrukční výška

1455 mm (57.3 in)

 
 

740 mm (29.1 in)

 

Rozvor

1692 mm (66.6 in)

 

Světlá výška

125 mm (4.9 in)

 

Kapacita paliva - rezerva

25 l (6.6 US galon )

 

Suchá váha

363 kg (800.3 pounds)

 

 

První fáze zhotovení GL 1800


Honda Gold Wing, historie designu: od konceptu po hotový produkt. Úplně nová Hodna GL1800 Gold Wing je další generací cestovních modelů a vlajkovou lodí společnosti. Od dnešního dne a v dalších příštích dnech je jejich příběh o vývoji nového modelu od počáteční kresby až do opravdové jízdy motocyklu.


 

Historie designu Gold Wingu

Hondě Gold Wing náleží nejvíce loajálních zákazníků v motocyklovém světě. Devět z 10 majitelů Gold Wingu by si koupilo další Gold Wing, zvučné to slova pro motocykl, který definoval a redefinoval dlouhý úsek motocyklismu pro čtvrt století.

Úkol vytvořit další generaci Gold Wingu představovalo jedinečou výzvu pro návrhářský tým Honda. Zatímco téměř všechny designérské projekty se řídily mnoha konkurenty, designéři Gold Windy 2001 čelili skličující konkurenci. Designérům originální GL1500. Ucelenost první 1988 GL1500 byla tak impozantní, že vládla přepychu silničních motocyklů po 12 let.

Co uděláte s motocyklem, který je už pro většinu zákazníků téměř dokonalý? Jak už to bývá, vášeň Hondy požadovala nový design, který překročil očekávání zákazníků, včetně jezdců, kteří už Gold Wing ochutnali.

Měl by tým hrát na jistotu v oblasti designu, dávající loajálním zákazníkům Gold Wingu více luxusu a pohodlí? Nebo byl měli hazardovat s revolučním přístupem, který přinese technologické pokroky a poučení z designu motocyklu do nových možností silničních motorek?

Ve firemní kultuře, která spočívá v kolektivním rozhodování a málo uspěchaných rozhodnutích, poskytovala úrodné prostředí, které se zajímalo o designy konceptů konkurentů a přineslo další impozantní výsledek Hondy. Nová GL1800 Gold Wing je jak revoluční tak evoluční, s výkonem drtící svou třídu, úzce spojená s nejluxusnější platformou kdy nabízenou u motocyklů.

To jenž následuje, je obrazová esej, která ukazuje historii designu GL1800 Gold Wingů. Příběh, který ilustruje rčení „Celek je lepší než souhrn jednotlivých částí“ v případě nádherného 2001 Gold Wingu, konečný design je vášnivou součinností nejvíce talentovaných lidí Hondy.


 

Tvorba konceptu


 


Skica konceptu A                                                             Skica konceptu B                                                               Skica konceptu C                                                                Skica konceptu D


 

Designérské týmy Hodny z Japonska a Spojených států se odloučily, aby se zaměřily na vyrobení nového konceptu Gold Wingu. Mnohé prvotní skici jsou vytvořeny. Kresby konceptu se široce mění, jak skupina hledá designový směr, ztělesňující sílu, komfort na dlouhé vzdálenosti a nepřekonatelnou spolehlivost. Brzy se objeví nový směr designu Gold Wingu: Revoluce, ne evoluce.

Designován skupina si vybírá atletiku k ukázce vývoje revolučního směru, ne evolučního a tím dává život novému designu Gold Wingů. V rámci této silné image, skupina uvádí šest prvků, které podporují designový směr.

Prestiž: prvotřídní podpora tradice legendárních Gold Wingů.

Komfort: Skvělá ergonomie v rovnováze s potěšením z jízdy v každém počasí.

Funkčnost: Krásný design, který dává vyniknout svému vedení kontroly ve třídě a vybavenosti.

High-tech, High-touch: Nejnovější technologie, která zákazníkovi přináší lepší motocyklový zážitek.

Individualita: unikátní charakter, který je nositelem energie, fitnessu, síly, pevnosti a vytrvalosti.

Personalizace: Snadná přizpůsobivost chutí každého jezdce.

 

 

Další v řadě: Obrázky, designové skici a hliněné modely.

Tvoření GL1800, etepa 2 

Cesta od konceptu, k obrazu a designovým skicám až k hliněným modelům. 2. část příběhu vývoje 2001 Hondy Gold Wing.

Obrázky a designové skici

 
 Obrazová skica A                                                               Obrazová skica B                                                                   Obrazová skica C                                                                  Obrazová skicaD                                                                                                                        

 

 

 

 

 Obrazová skica E                                                         Obrazová skica F                                                                          Návrhová skica A                                                            Návrhová skica B


 Stovky kreseb jsou rozděleny do tří klíčových skupin mechanická, konzervativní, integrovaná. Mechanické kresby zahrnují nejmenší množství karoserií a vystavených krásných high-tech vnitřních částí a rám. Konzervativní kresby jsou podobné jako u GL 1500. Integrované kresby tvoří hladké tvary, který kryjí rám a mechanické části motorky.

Po četných diskuzích a schůzích, designován skupina zužuje výběr na dvě kresby ze skupiny mechanických kreseb. Základní rozdíl v obou nákresech je oblast nechráněného rámu. Začala soutěž mezi dvěmi návrhy, kdy lepší z nich vyhraje. Každá skupina využila 3D kreslení k vytvoření hliněného modelu v poměru 1:8, aby porovnali, který návrh je lepší.


 

Hliněný model v poměru 1:8


 

 
     
 
 


Soutěž hliněných modelů začala o měsíc později. Základní kostra (obrázek hliněného modelu v poměru 1:8) slouží jako podklad pro hliněný model. Tyto obrázky ukazují dokončovací a závěrečnou kontrolu hliněného modelu, jehož vzhled se týká krytů hliníkového rámu. Čtyři měsíce po začátku projektu modelování jsou oba modely hotovy k vyhodnocení.

Soutěžící týmy porovnaly hliněné modely a projednali specifické důvody vzhledu. Tým, který vytváří model s hliníkovým odkrytým rámem přesvědčivě tvrdí, že nejlépe odráží vzhled Gold Wingu silný výkonný motor, který je v rámu umístěn. Týmy nakonec dospěly k dohodě, že část rámu Gold Wingu nechají odkrytou.


 

Další v pořadí je vytváření 3D náčrtu pro vítězný vzhled.

Třetí fáze zhotovení GL 1800


Konečné rozměry osminového hliněného modelu jsou stanoveny a potvrzeny. Nyní vytvoření 3D kresby je nutné k začátku předtestování a ke skutečnému vytvoření částí a jejich montáže. Konečné 3D kresby budou rovněž použity pro další rozvoj doplňkových dílů.

   
 


 Vývoj aerodynamického krytu sedla řidiče včetně rozmístění všech ovládacích prvků je zobrazeno v 3D nákresu. Jakmile je konečný návrh schválen je vytvořen hliněný model.

  


 Části modelu


   

 Tyto obrázky ukazují průběh designu od 3D nákresu částí přístrojové desky až do vytvoření hliněného modelu.


 

Instrumentální hliněný model

3D kresby jsou využívány v mnoha aspektech designového procesu. Výrazně zlepšují rychlost a přesnost rozvoje. 3D kresby jsou využity i pro vytvoření modelů stejně jako CAD (Computer Aided Design) analýzy. Zde tyto obrázky zobrazují proces vytváření 3D kresby pro vzhled externích částí jako jsou například kola.

Podobně byl vytvořen vzhled motoru v 3D náčrtech a následně vytvořen jako hliněný model.

                                                                               
Konečné kresby & plánování příslušenství

 


 

Čtvrtá fáze zhotovení GL 1800 
Od celkového hliněného modelu k vyjetí na silnici.

Vytváření Gold Wingu je rozdílný proces než u motocyklu Honda.

V některých ohledech se proces podobá jako při úsilí vynaloženém při výrobě automobilů. Hliněné modelování umožňuje týmu pečlivě a do detailů propracovat interiér a exteriér Gold Wingu a tím zlepším konečným stav kvality výrobku.


 

Celkový hliněný mode


Několik měsíců před mnoha 3D modely a hliněnými modely komponentů je vytvořen celkový hliněný model. V této fázi je povrchová úprava kontrolována a členové továrního týmu poskytnou vstupní údaje, které dle zvyšují přesnost 3D výkresů směrem k zjednodušení výroby a celkové kvality produkce.

V případě Gold Wingu není zhotoven jen exteriér, ale taktéž je kompletně zhotoven interiér a model přístrojové desky. Následuje schůzka mezi vybraným designovým týmem a americkým nejvyšším managementem Hondy, který zkontroluje hliněný model potvrdí instrukce vzhledu celkového hliněného modelu. Zatímco je ještě co vylepšovat dojde k dohodě k vytvoření konečné podoby makety hliněného modelu.

 
 
Konečný model

O několik měsíců později je finální hliněná maketa hotova. Za více než rok designový tým učinil významný pokrok, vytvořili 2 osminové kompletní hliněné modely a konečnou maketu z hlíny. Design také tvořili podle uživatelských průzkumů.

Konečný hliněný model 

Jeden a půl roku před výrobou hliněné makety se prováděl uživatelský průzkum o barvách Gold Wingu v Ohiu a Jižní Kalifornii.

O šest měsíců později tým designérů a Hondy vybral konečné barvy. Vyhodnocení uživatelského průzkumu určuje výběr barev.

 

 


     

 

Závěr


Designový příběh z roku 2001 o Hondě GL 1800 Gold Wing je svědectvím o vášnivém odhodlání každého člena týmu. Vypovídá o pracovním prostředí, přínosu jednotlivých návrhářů a spolupráci týmu. V případě nového Gold Wingu jde o luxusní motocykl s opravdu sportovní osobností. Pro výlety kamkoli, nechť revoluce začíná.

 
TOPlist